Khazanah ilmu memancing kita


Kepada teman pemancing semua hantaran cerita2 pendek trip memancing anda, info pengunaan alat2 penangkapan ikan seperti bubu,bintur,rambat dan sebagainya adalah dialu2kan bersama gambar sipenangkapnya kepada editor.Sama2 lah kita akan mendapat menafaatnya jua dengan memperkenalkannya kepada generasi baru. Email: bruneifishing@gmail.com


Album Bruneifishing.

Sunday, 6 January 2008

5th - 6th January Pelumpong trip


plan minggu anii kan mengail d sangkar... malas kan d pulau.. ncari hang arah lain, inda kan d pulau sja kan belurih ikan basar2. sebalum sampai, menyinggah tah ke pancang hijau, alum turun lagi matahari, kes belawan lah dangan2 siapa belurih. mula2 belurih dorang kerapu damit2.. aku alum.. udah bepindah ka caruk.. diam2.. nah manang ku.. haha.. kurapspu 1Kg+.. haha..malam tarus tah ka sangkar tut... sana kerapu jua belurih.. liat air atu malam.. jarnih ah.. tapi bisai nada kutu air lagi mcm minggu lapas... banyak lapas inda sampat sja kana tarik kancang.. udah siang.. gatal tah jua hatikan mengaga spot pulau biasa atu.. sampai sana.. naik ikan putih.. merancap bah.. tarikan kuat ada.. banyak miss sama lapas masa menarik... antah2 mbawa cucuk gigi kali lauk atu.. pandai lapas kail ah.. yg penting kondisi air ok dah.. kutu nada hahaha.... liat sja gambar atu.. yang inda sampai begambar..ikan anduping, kerapu, rumahan.

PS: Ungah nada minggu ani... lupa ku mbawa kembura mati.. hahaha... sama arah batu tinggi d tgh pun nda makan. orang beprahu pun ku liat kajap ja sana.. kali pindah...

B.Fishing: Hasil yang memberansangkan.....

4 comments:

Anonymous said...

hey there nice catch especially kerapu.. and ungah nda semestinya kai kembura ikan ramahan pun makan jua :)

pinkie said...

wahh atu baru nya, inda rugi mengail.. siok ehh, mun aku dpt cam ani kan best.. ani sikit2 yang damit, buring hehe..
nice catch..

S.W.A.T Daiwa D101 said...

next trip 12th - 13th Jan. pelumpong, kalau cuaca mengizinkan ke ujung sapoh & way to "majawa" dakat2 pancang pelumpong.

pinkie said...

di mana kan toh?