Khazanah ilmu memancing kita


Kepada teman pemancing semua hantaran cerita2 pendek trip memancing anda, info pengunaan alat2 penangkapan ikan seperti bubu,bintur,rambat dan sebagainya adalah dialu2kan bersama gambar sipenangkapnya kepada editor.Sama2 lah kita akan mendapat menafaatnya jua dengan memperkenalkannya kepada generasi baru. Email: bruneifishing@gmail.com


Album Bruneifishing.

Wednesday 19 May 2010

LAPORAN IGFA LABUAN INTERNATIONAL GAMEFISHING TOURNAMENT 2010 26 APRIL HINGGA 2 MEI 2010

Hari Pertama pertandingan IGFA Labuan.

Kepada teman Bruneifishing kita amat bertuah dapat berkongsi cerita dari teman kita dari Negara Brunei darusalam yang menyertai pertandingan tersebut. Mereka yang menyertainya ialah Nazrie dan Riduan. Marilah ikuti kisah mereka ketika disana. gambar atas mereka mendaftar masuk ke Beta service apartment yang disediakan oleh pihak penganjur, Labuan Seasport Association dan Tourism Labuan.
Selepas itu memeriksa kapal yang akan di gunakan semasa pertandingan dilangsungkan yang berlabuh di Marina Awam Labuan. Penganjur menyediakan 2 buah kapal untuk membawa pihak media dan jemputan VIP dan Brunei offshore Fishing team diberikan pilihan untuk memilih mana-mana kapal untuk di ikuti. Kami memilih kapal SeaMaiden 1 yang lebih selesa untuk memancing dibandingkan kapal DiveMaster yang lebih sesuai untuk membawa penyelam.
Nazrie sedang mengadakan perbincangan dengan penganjur pertandingan, Mrs Ling semasa sedang memilih kapal.
Sebelah petang, pendaftaran untuk para peserta di adakan di Kompleks Sukan Air Antarabangsa Labuan.
Majlis pembukaan resmi pertandingan IGFA Labuan International Gamefishing 2010 di adakan sebelah malam, Nazrie bersama dengan Martin Wiles, pemancing professional dari U.K (www.borneoangling.com) dan pengarah syarikat Dream Charter Brunei. Gambar seterusnya adalah Marshal yang akan ditempatkan disetiap kapal yang ikut serta untuk memastikan peserta mengikut peraturan yang ditetapkan semasa bertanding. Gambar lain adalah pasukan yang menyertai pertandingan.
Selepas majlis pembukaan, Penganjur pertandingan Mr. Patrick Soong mengadakan taklimat untuk semua peserta mengenai peraturan dan keselamatan semasa pertandingan.

Selepas majlis pembukaan, Penganjur pertandingan Mr. Patrick Soong mengadakan taklimat untuk semua peserta mengenai peraturan dan keselamatan semasa pertandingan.

Peserta dari Brunei di wakili oleh:

(Brunei Offshore Fishing Team)
Riduan Hj Hussin @ du1
dan
Mohamad Nazrie Saie

Sponsor Brunei Offshore Fishing Team:

Lun Fishing Accessories
Deep Blue Fishing Store
www.Bruneifishing.com
Worldwellness Network Enterprise (HJ MAS)
Croxfiber.blogspot.com
AYAI

Bersambung....cerita hari kedua

1 comment:

Fahiz Hussin said...

Wah,mana laporan seterusnya nih?tak sabar la...