Khazanah ilmu memancing kita


Kepada teman pemancing semua hantaran cerita2 pendek trip memancing anda, info pengunaan alat2 penangkapan ikan seperti bubu,bintur,rambat dan sebagainya adalah dialu2kan bersama gambar sipenangkapnya kepada editor.Sama2 lah kita akan mendapat menafaatnya jua dengan memperkenalkannya kepada generasi baru. Email: bruneifishing@gmail.com


Album Bruneifishing.

Monday, 12 November 2007

Pari 8kg strike!!!

Nama: TYco Kembura
Spool: Daiwa Tsunami...
Joran: X Puyu
Umpan: Pusu 1st time kami turun nganjun..
Perabut: Berkley : 40lbs
Lokasi : Batu KB ..

Message:
Kpd kaki pancing2x semua..d sini saya ingin mengongsikan sedikit cerita DAN
masalah ... 1st of all cerita sal aku strike PARI...1st time kami turun
nganjun ptg atu..sama Float king...hahaha... tau-tau nasib menyebleahi
kami..apa nya org..rezeki sorang2x..hahaha..time ku syiok nganjun..tiba2x
rod ku melantur kan patah (SUJUD YO) SPOOL pn meneriak!!!!! apa
lagi...challenge la.. main punya main..kalah sang pari..memang ngalih lawan
pari ganaz..ehehehe.. apa nda.. 8kg yo!!!

now kami semua kan berkongsi masalah pasal mancing d sungai2x d belait ani..
ukannya apa..problemnya..org siok2x menahan pancing..tau tau d liat d kuala
org menahan PUKAT!!!! adihhhhhh!!!!! mental wah..cana kan strike..air bagus,
cuaca cun..tapi setengah org yg nda cun..(mun dah pukat d lintang arah
kuala) adui..tolong deh...atu ukan saja selunsung takut masuk,KEMBURA pn
takut..jadi harap2x org yg berkenaan...SPORTMANSHIP sikit..mun kan
mukat,baik tah menahan d laut..ok.sekian terima kasih..

5 comments:

Anonymous said...

YTAH BARI SAKIT ATI TU URG MIATU...MAUNYA KANA PAUNG SEKALI BISDORANG ATU.KKDG UKN NYA URG KITANI SAJA..TU NAH BIS INDON INDON..LW INDA PUN MAJIKAN NYA YG MENYURUH.MAUNYA DI ANYUTKAN SEGALA BATANG BASAR PEMALUK DISANA ATU...BARU BISDORANG TAWU..APA RASANYA..

Anonymous said...

awu eh setuju ku dengan kita tu...mana inda..urg lain ngalih menunggui di siring,durang tawu melintang ja di kuala.Kn mcari ajiki capat.nada pulis kah merunda sana atu???

Anonymous said...

huhuuu...steady tyco kembura..buleh tahan eh size nya pari ah..hehe..ingat exercise yo..jangan lupa tu bali baby johnson oil ah..hahahaha...

inda kamu kuyak kan saja pukat...tingalkan note kah arah batang pemacak nya ah..gtau '' jangan pasang pukat di sini, muninda mangsa akan di jadikan umpan bintur hahaha''...

bah chiaw yo..nanti ku post gambar mun ada ikan yang inda dapat di angkat pakai dua tangan.. huhuhu...

Tyco Kembura said...

Well tq semua pemancing2x yg setuju dgn pandangan ku.. bukannya apa..nda siok wah..org ngalih2x bejamur seharian pi drang siok2x menahan PUKAT..harap2x drang paham la.. mun kan bnr2x kan mbagi makan anak bini turun lah ke laut.or klu nda pun jgn tah d tahan ngam2x rah kuala atu..KAPISAN kaki pancing lain ah..oryte den..tq all. n askum..

Anonymous said...

lau ada pukat atu kana bantang lagi tyme mengail kamu pakai ja tali nylon 50 paun umban rah pukat ah, bis 2 tarik ja.. bawa ke darat... ambil pelampung nya n batu timah nya untuk kegunaan sendiri... biar dorang tau bukan dorang nganya kan mencari rezeki d sana atu... hahahahaha.....