Khazanah ilmu memancing kita


Kepada teman pemancing semua hantaran cerita2 pendek trip memancing anda, info pengunaan alat2 penangkapan ikan seperti bubu,bintur,rambat dan sebagainya adalah dialu2kan bersama gambar sipenangkapnya kepada editor.Sama2 lah kita akan mendapat menafaatnya jua dengan memperkenalkannya kepada generasi baru. Email: bruneifishing@gmail.com


Album Bruneifishing.

Saturday, 29 March 2008

2 ungah strikes in 1 hour


name:zool
location:lorong 7
spool:biasa ja.
umpan:temanung karat
time:3.00-4.00

11 comments:

Anonymous said...

wang... ikan tu kecil jua. klau kecil, jngn ambil lah.. kurang ajar jua kecil mcam atu mna dapat makan.. klau makan nda kenyang jua. apalah... aku pernah dpat yang lagi basar tapiku sampai balik. bairnya hidup basar basar baru pancing wah. apalah wang... talur talur...

Anonymous said...

Haha what u said is indeed true. If more people do that, there would be pretty of fish in Brunei. Nowadays, people just take whatever they can get. It's such a same that such a small fish didn't get the change to get bigger and provide us with more fishing and enjoyment when it grows bigger. Man seriously that fish is really small. Next time, just let it live another day man it's just a baby fish. What a disgrace! sorry to say that.

Anonymous said...

ikan damit tah baik di-ambil,isi nya manis and nda keras. kalau ikan basar kitani harus kasian kerana ia sudah tuha. kita harus hormat ikan tuha macam kita hormat orang tuha kitani. jangan marah he..he,..he

Anonymous said...

Inda jadi hal tu membawa balik ikan damit kalau atu udah rezeki nya.

Rezeki jangan di tolak musuh jangan di cari..

Aku pernah dapat ungah damit mcm kedia ani sekali ku lapas kan... udah ku lapaskan sampai hari ani aku nda dpt ungah lagi.. iatah ertinya aku atu menolak rezeki yang Allah beri.

Inda pupus tu ikan atu... rezeki dimana mana ada.. kalau di satu tempat nada pindah lah arah tempat lain..

Anonymous said...

awu bnr tu.nya org tua tua, di ambil walaupon damit, murah rezeki tani. nda pa tu wang sabar saja. andangnya dugaan memancing ani.

Anonymous said...

adoh..kontot jua pikiran mu ato ah..melapas kan kira mencuba kesabaran tani jua toh..ia jua mencuba yang tani tu tamak ka inda..steady lang udah pesen mu atu wang..siap kai spek cam urg pintar p lambat pikap..hahah..bek tah ikan sapriding ato pun kau makan wang mun rasa2 namau rugi..hehe

Anonymous said...

yatah kamu atu kalor hantap,kan manulak rajaki.nya org, rajaki jgn d tolak,musuh jgn d caie.jgn mare

Anonymous said...

zool jangan tah di dangar cakap diorang ani

Pigang saja cakap ku ani

Membawa pulang ikan yang diperlukan sahaja inda kira ia damit masih atu nama nya rezeki.

zool said...

terima kasih kepada org2 yang membagi support. mudahan tah murah rezeki kamu.amin

Anonymous said...

banar plang nya c awang atu..rezeki jangan di tolak, p damit bah lauk atu..kesian nyamu wang..keunjaran tia indungnya

zool said...

tq for comment. bgi ku ani tah ungah yang basar pernah ku dpt.bgi lah sikit encouragement.insyallah,sapa yang support ku dpt ungah basar dri ku. amin.